Hledáme novou vizuální identitu i název

8. 4. 2025

Vznikající moderní kulturní komplex bude potřebovat nový vizuální styl a také název. Ve spolupráci se společností Czechdesign vyhlašujeme soutěž pro grafické designéry.

Soutěž o novou vizuální identitu a název kulturního komplexu přichází v době dokončování první fáze realizace stavby. Zřizovatel tak v kooperaci s budoucím provozovatelem, DKMO s. r. o., vyhlašuje soutěž, která má najít moderní název i vizuální identitu jedné z nejvýznamnějších staveb v novodobých dějinách města. 

 

„Soutěž proběhne jako dvoufázová, neanonymní a uzavřená. Na základě zaslaných portfolií přizveme ke spolupráci pět grafických studií, z nichž všechna dostanou příležitost zpracovat své návrhy dle předem stanoveného zadání. Věříme, že je tato příležitost pro grafické designéry atraktivní a portfolií se tak sejde dostatek,“ říká náměstkyně primátora statutárního města Ostravy Lucie Baránková Vilamová, která bude rovněž členkou odborné poroty pro posouzení zájemců za zřizovatele. 

Organizaci soutěže zajistí společnost Czechdesign, která v minulosti pomohla v cestě za novou vizuální identitou například Národní galerii v Praze, Městským divadlům pražským, Muzeu umění v Olomouci nebo Technické univerzitě v Liberci a mnoha dalším. „Soutěž takového významu vyžaduje profesionální přístup zkušených odborníků, kteří nám pomohou vytipovat kvalitní dodavatele, ale zároveň řídit kreativní proces z pohledu obsahu i termínů a ošetřit možná rizika,“ dodává Baránková Vilamová.